KOTIINKULJETUS | ILMAINEN TOIMITUS yli 40€ tilauksille | ILMAINEN PALAUTUS

VINKIT HYVÄÄN UNEEN KESÄLLÄ

Kesä tuo mukanaan ihanat pitkät kesäillat ja varhain nousevan aamuauringon. Kesän lisääntynyt valoisuus nostaa vireystilaa ja saattaa valitettavasti myös aiheuttaa nukahtamisvaikeuksia, unettomuutta, häiritä unta ja johtaa lyhyempiin yöuniin.
Erityisesti kesälomalla ollaan usein reissun päällä; veneillään, telttaillaan ja mökkeillään. Aina ei ole mahdollista luoda täysin ideaaleja nukkumisolosuhteita kuten vaikka kotioloissa. Tällöin silmille tulevan valon peittävä unimaski on luottokaveri reissuun pakattavaksi.
Tässä muutamia vinkkejä sikeämpiin uniin kesän valoisana aikana:
  • pimennysverhot
  • viilennä makuuhuone, jos mahdollista
  • silmälaput / unimaski / silmäsuojat
  • korvatulpat
  • vältä raskasta liikuntaa liian lähellä nukkumaanmenoa / ajoita urheilu 3-4 tuntia ennen nukkumaanmenoa
  • syö unta tukeva iltapala kuten iltapuuro banaanilla 
  • Iltatee
  • melotoniini
Mukavia lepohetkiä ja kauniita unia toivottaa Uinua!